Tuesday 28 June 2011

Berfikir Dan Berjiwa Besar





TAJUK BUKU: BERFIKIR DAN BERJIWA
BESAR

PENERBIT : PTS Professional Publishing Sdn
Bhd

HARGA : RM 30.00





Keinginan dan kehendak bermula dari perasaan yang kuat terhadap kejayaan yang dimiliki oleh orang lain. Angan-angan yang serius bukan sahaja perlu dibuktikan, bahkan memiliki sesuatu yang dimiliki oleh orang lain menjadi idaman diri.

Perkara yang paling besar didalam hidup ialah kejayaan dan kesenangan dalam mengharungi setiap detik perjalanan menuju kearah itu. Pemikiran yang tidak stabil hanya menimbulkan sikap ragu-ragu terhadap keinginan tersebut. Usaha yang diiringi dengan sikap ragu-ragu akan menimbulkan persoalan yang melemahkan semangat dan motivasi diri. Sia-sia segala pengorbanan dan penat lelah menghadapi hari-hari mencabar.

Buku ini punya nilai yang harus diambil motivasi bagi meningkatkan kepercayaan kepada diri sendiri. Bertindak sebagai pemikir yang positif serta menerima segala ujian dan cabaran. Bukan semua yang diidamkan akan menjadi milik kita. Tetapi sekurang-kurangnya berusahalah mencari yang terbaik untuk diri.

Setiap usaha yang bersandarkan keyakinan kepada Maha Pemberi Rezeki tidak pernah akan kecewa. Beza orang yang beriman dengan mereka yang tidak beriman ialah keyakinan kepada ketentuan Allah terhadap sesuatu perkara. Sedang orang yang tidak beriman hanya semata-mata percaya dengan apa yang mereka usahakan sahaja.

No comments: