Saturday 26 September 2009

Perjuangan Kembali Bermula

Setelah 'kenyang' melalui bulan syawal, menghabiskan segala macam rumah terbuka dan menerima kunjungan rakan-rakan, kini kita akan kembali berjuang dimedan pendidikan. Universiti dan meja kuliah telah pun bersiap sedia menunggu kehadiran cerdik pandai untuk dipenuhi. Memasuki semula era pembelajaran memerlukan semangat dan azam yang baru. Apa azam baru anda?

Tahun demi tahun silih berganti kita harus ada perubahan. Walaupun tidak sepenuhnya tetapi indahnya usaha itu sekiranya berwajah baru. Segala yang dirancang di dalam fikiran haruslah diaturkan dengan segera. Bagi mereka yang menempuh kegagalan, mulakanlah langkah dengan semangat yang baru. Lumrah hidup ingin sampai ke puncak, pasti akan menempuh jalan yang berliku. Justeru kegagalan akan menghantui perasaan didalam diri setiap waktu. Mudah untuk menerima tetapi susah untuk melalui pengalaman seperti itu.

Jangan ditanya lagi mahu berjaya atau tidak. Mungkin orang jahil sahaja akan bertanya sebegitu. Belajar sebegini jauh , menghabiskan tenaga dan wang ringgit hanya ditanya soalan seperti itu. Fikirkan sendiri!. Semuanya ingin menggenggam segulung ijazah. Menerima natijah peperiksaan yang baik. Bahkan awal-awal lagi berazam untuk melanjutkan pelajaran diperingkat yang lebih tinggi. Siapalah yang tidak mahu menjadi terbaik didunia ini. Teruskanlah berusaha dan berdoa untuk mencapai apa yang diimpikan!.

No comments: